onsdag 11. februar 2009

Baby sokker!

Har strikket noen små sokker til en liten prinsesse i Tromsø. Det er lenge siden jeg har strikket til små føtter så jeg håper de passer, eller er litt for store slik at hun blir varm på de små tåtillene sine. Likte selv sokker med lang legg til mine når de var små, så da strikket jeg dem med lang legg.
Disse fant jeg mønster på i et gammelt babyhefte fra 80.tallet.
De er strikket i Gjestal baby ull.
Disse er strikka på fri hand i Viking sportsragg.
Det er første gang jeg bruker dette garnet, det var
godt å strikke med i alle fall.
Disse er strikka i Inca alpakka.

Et par vanlige lester strikka i Viking sportsragg.

2 kommentarer:

Spurven sa...

Hei - kor arti de va, de øverste lestan! Eg har og nån gamle mønstre, bl.a. nåkke frå 50-tallet ca. Kanskje eg sku se litt nærmare på den boka:-)

Fin blogg du har, forresten!

Toril sa...

Så flotte!!
Likte spesielt de øverste :)

Heldig mottaker, det er sikkert!

Ha ei fin helg :)