lørdag 26. april 2008

Stakkars lille Bamsen min!

Stakkars Bamse har vært å blitt operert. For ca 3 uker siden oppdaget jeg en liten kul på høyre forlabb hos han. Det så ut som ei lita kvise, så jeg tenkte at han hadde fått en flis av noe slag som holdt på å svelle ut. Men den vokste fort, så jeg innså snart at det ikke var det. På mandag dro mannen til dyrlegen vår med Bamsegutten. Dyrlegen likte ikke det hun så, hun ville ha det operert bort så fort som mulig.
Sånn så svulsen ut før operasjonen.


Time ble bestilt på dyreklinikken og torsdag morgen kl.8.00 ble han kjørt bortover. På ettermiddagen var vi å henta han hjem igjen. Operasjonen hadde gått bra og de hadde fått fjerna hele den dumme kulen. Diagnosen var unghunds svults og i de aller fleste tilfeller er den godartet. Vi er opptimistiske og tror dette er tilfelle hos Bamse også.

Ny operert og ikke helt klar i toppen enda
Her er arret. Må skifte på såret hver dag. Bamse er så flink og godtar at vi skifter uten å mukke.
Det er ikke greit med en stor "parabol" rundt hode. Den er ofte i veien og han setter seg fast overalt. Vanskelig å leke er det også. Kragen må være på i 14 dager. Huff og huff.

3 kommentarer:

Skautrollet sa...

Stakkars liten. Han kan være glad for at han har en eier som bryr seg. God bedring, dette går nok bra.

Magaki sa...

Dakkar *klapper på hodet*
God bedring til Bamse.

Akvarella sa...

Stakars liten venn, håper alt er bra. Ta en titt innom meg og se på mine hunder.