mandag 22. september 2008

På pinnen!


I ettermiddag begynte jeg på ny lue til storgutten min. Det er ei lue som går fort å strikke så den blir nesten ferdig i kveld. Han har lenge masa om ei lue til, lik den tanta har strikket til han, så det var bare å sette igang. Han trenger ei lue til nå som han er lærling i barnehage og er ute i all slags vær.Trodde jeg skulle greie å overtale han til å velge ei farge-glad lue, men den gang ei. Er man glad i sort så funker ingenting annet.
Denne lua er et flott prosjekt når man har lyst å se tv samtidig som man strikker.

1 kommentar:

Beyla sa...

ser helt, helt lik ut som de luene gubben krever til en hver tid (forbruksvare - såvidt meg bekjent ble den forrige full av scooterbensin i påska..) Hans strikker jeg bare 1r,1vr hele veien og feller som det faller seg.. synes jeg ser noe rettstrikk øverst på din? Gubben sier nemlig jeg ikke får dem helt sånn han skal ha dem og snakker salig om noe militærluegreier hvor han bretter opp kanten så den varmer det øverste av øret.. (Hva man skal med luer som ikke dekker øra helt må du altså spørre mannfolk om..)