torsdag 1. mai 2008

1.mai

Ja, tenk det er 1.mai alt. Gratulerer med dagen kjære arbeidere (det e vel det de bruker å si på denne dag?).
I tillegg er det Kristi himmelfartsdag.

I dag begynner konfirmasjonsgjestene å komme. Renathe og Eirik kommer fra Tromsø og min lillebror og Morris (Veslas valp) kommer fra Tr.heim. Hurra, gleder meg.

Vi har hatt og har noen utrolig deilige dager. Dette bilde, av tempraturmåleren, er tatt kl. 08.05 i dag. Se den ute temperaturen. Helt utrolig deilig. Bare synd jeg ikke får benytta den til å være ute. Skal ta meg noen fristunder innimellom vasking og baking med god samvittighet.




Koser meg nå jeg. Har tatt morgenkaffen ute på trappa, lyttet til deilig fuglesang, naboens melkemaskin, smålammenes breking og fluenes surring. Bedre kan man vel ikke ha det.
Da lillepia kom hjem fra skolen i går fikk jeg skikkelig sommerfølelse. Det var så varmt at shjorts og topp kunne benyttes. Trampoline satte vi opp kvelden før og her tar hun sesongens første runde på den. Ho storkosa seg.


Må bare dele dette bilde med dere. Forleden kveld var kvelds sola helt rød. Dette bilde lyver litt, sola skal ha samme farge som himmelen. Den som hadde hatt et "gameldags" kamera. Den var bare helt utrolig vakker, det er veldig skjelden den er så rød som den var da.

Det blir liten tid til strikkepinnene nå. Har et prosjekt liggenede på stuebordet og sniker meg til noen runder innimellom konfirmasjonsforberedelsene. Strikker votter, garn og oppskrift kommer fra



I går fikk jeg pakke i posten fra. Gleder meg til å begynne på disse. Garnet er så mykt, det er Louet Gems (100% superwash fingering merino), fargen er African grey.


Nå begynner familien å våkne til liv, skal spise frokost før vi drar inn til "sentrum" for å se på lillepia og drilltroppen hennes. De skal kaste glans over 1.mai feiringa.

3 kommentarer:

Mien sa...

Lykke til med konfirmasjon og ha en fortsatt finfin 1. mai!

Hilsen Retz/Mien

Monica Therese sa...

Skikkelig lekkert garn =) Gompelinen min fikk sin første trampoline nå,og det falt definitivt i smak =) Så skjønner godt at jenten din liker å hoppe rundt og være "vektløs" mens det kiler i magen..hehe..!!

Papirkurven sa...

Kjekt å se så flotte bilder fra nord! Ha en flott vår videre. Klem fra Garnkurven:)