torsdag 9. april 2009

God påske!

ØNSKER DERE ALLE EI
GOD PÅSKE!
Så er det påske igjen. Påsken blir feira i vogna som vanlig. I år blir det bare jeg, lillegutt og hundene de første dagene. Mannen er på båten, kan ikke huske sist han var hjemme en påske. Storepia og Eirik kunne ikke komme hjem til påske i år og da erklærte Lillepia at det ble ikke påske uten Dadda og Eirik, så hun fikk reise til Tromsø for å besøke dem. Morten og Rita feirer påsken i Narvik, hos Ritas foreldre. Det er utrolig rart å feire påsken uten at de er her. Er vant med fult ”hus” i påsken. Lillepia kommer hjem igjen sent påskeaften så vi får noen dager i vogna før skolen begynner igjen.
Siden det bare er jeg og lillegutt så har jeg tatt med mye lesestoff og strikkerier.
I tillegg blir det mange turer med hundene. Såret til Bamse ser ut til å gro fint, så nå tørr jeg ta han med på tur igjen.

Obstetrikk hos hund og katt av Astrid Indrebø fikk jeg før påske og den blir pløyd fra perm til perm. Den handler om drektighet og fødsel hos hund og katt. Nå er det jo hund som er aktuelt for min del. Boka er i utgangspunktet skrevet for veterinærstudenter men anbefales til alle som vil drive med oppdrett av hund. Jeg har lest en god del i den og selv om der er faguttrykk, så er den veldig lett å lese. De fleste faguttrykk står forklart bak i boka og de jeg ikke har funnet der, finner jeg på nettet. I tillegg er boka rikt illustrert.

Alt tyder nå på at Ronja er drektig. Hun har alle klassiske tegn og vell så det. For å være helt sikker på at det ikke er innbilt svangerskap så har jeg bestilt time i ultralyd til henne. Er så spent. Tirsdag over påske får vi svaret på om det kommer noen små rundt 17.mai.

På pinne nå har jeg et par selbuvotter. Har plagdes litt med dem, det var meningen at de skulle bli str.4-6 år men det blir de ikke. Lengda på votten var grei, men vidda passet til Lillepias hånd. Nå har jeg rekt dem opp og valgt strikker dem lengre, sånn at Lillepia kan bruke de når de blir ferdige. Må finne tynnere garn eller en annen oppskrift for å få dem passelig til en gutt på 3 år.

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Hei, Havfrua!
Nå har jeg vært på påskeparty hos deg i campingvogna di! Det er forresten det flotteste spikerteltet jeg har sett! Tenker meg at det er fint å feire påske i det og vogna! Jeg inviterer deg på gjenbesøk!