onsdag 8. april 2009

Bamses tøffe uke!

Etter nøye overveielse og lang betenkningstid bestemte vi oss for å få Bamse kastrert. Dette fordi han har kraftig HD som vi ikke vil skal føres videre. Nå hadde vi ikke tenkt å presangtere han for noen kjæreste, men man kan jo aldri garantere at det kunne ha hent, om han kom seg ut på egenhånd. I tillegg vil vi la han slippe frustrasjon og tøffe dager når husets tisper har løpetid. Kanskje han i tillegg vil få litt mer kjøtt på kroppen. Bamse er veldig tynn og han legger ikke på seg uansett hvor mye mat vi gir han. Har prøvd lenge å få han opp i vekt, men til ingen nytte. Han er en veldig rolig hund og det har han vært siden han ble født, så det er ikke aktivitet og stress som er årsak til at han ikke legger på seg.
Tirsdag 31.mars ble en tøff dag for Bamsegutten, da bar det avgårde til vetrinær i Harstad. Ingrepet gikk greit og etter 3,5 timer kunne jeg hente han igjen.
Fikk han såpass våken at han gikk ut til bilen selv, men jeg måtte løfte han inn og han sovnet igjen med det samme.

Og sov gjorde han de 3 timene hjemmturen tok,
godt innpakket i pledd for ikke å bli kald.
Et lite glipp på øynene da jeg stoppet bilmoteren
på ferga.

Vell hjemme og på med "parabolen". Det er den tøffeste biten for Bamse.
Den er konstant i veien, uansett hva han skal gjøre.
Hundene nyter finværet på altanen.
Jeg hater parabolen som Bamse må ha på seg. Den er så upraktisk og konstant i veien, greit nok, den hidrer slikking og kløing men har aldri forstått hvorfor den må vær utformet sånn . Ved en tilfeldighet kom jeg over en genial halskrave på Canis sin nettside.Den måtte jeg bare prøve å få tak i og det fort, fordi "parabolen", har i løpet av uka, måtte lappes sammen med McGyver tape flere ganger. Jeg fant ut at den ble solgt på 2 dyrebutikker i Trondheim i tillegg til nettsalg. Nå er jeg så heldig at bror bor der, så det var bare for meg å ta en telefonen til han og vips så var det ordnet. I dag kom den i posten og den var super.

Sånn ser den ut. En oppblåsbar prestekrage,
som hindrer det den skal og ikke alt annet.
Hunden slipper å ha noe fremfor øynene,
som dingler hit og dit, hekter seg fast overalt og er i veien.
Ingen problemer med å drikke og spise.
Ikke setter han seg fast og dunker i alt mulig,
når han ligger kan ha hvile hode på den.
En genial ting som anbefales vist man har bruk for å skjerme sår på hunden.

3 kommentarer:

Beyla sa...

nommin stakkars vakre vesle bamsemums! Så nydelig du klipper potepelsen hans forresten, direkte lekkert stelt, den gutten. Tusen takk for et kjempetips, den parabolen er et evig mareritt - så genialt at de endelig har kommet med noe nytt! Håper det går bedre med Bamse nå, må ha vært noen triste dager. Han har litt for mye til felles med rummel hører jeg, i forhold til å være skinnmager og miste matlysta i løpetidsperiodene til tispene!

Anonym sa...

Hei!
Har du prøvd foret Norwegien Polar, det er mange som brukr det til hunder som ikke spiser noe særlig eller legger på seg.
Smart krage det der!

Vanja sa...

Super *prestekrage* det der...Bamse blir nok god som ny om litt;-) Har selv en kasterat på 6 år...dog en litt mindre rase.
Påskeklem fra Vanja