lørdag 15. mars 2008

Påskeferie.



Ja, så var påskeferien her. Hvor er tiden blitt av? Denne vinteren har gått så vanvittig, fort synes jeg. Virker som jeg ikke har klart å henge med. Kanske det kommer av at påsken er så tidlig i år? Den er faktisk nesten så tidlig som det går ann å ha den.
Det mangler bare en dag minus. 1.påskedag faller i år på 23.mars, den kan faktisk også falle på den 22.mars, men det er utrolig skjelden. Utregninga av når påsken skal være er at 1. påskedag skal falle på første søndag etter fullmåne etter vårjevndøgn og i år faller den på 23.mars.
Det seneste vi kan ha 1.påskedag på er 25 april. 1.påskedag kan faktisk falle på 35 forskjellige datoer. Det var dagens lille leksjon. Spora helt av jeg, men kanskje noen lærer noe nytt.


Det jeg egentlig skulle skrive om var påskeferien, prøver igjen jeg.
Ungene har gleda seg lenge til den og det har jeg også. Eldste dattra mi kommer hjem, HURRA .
I år har de faktisk 14 dager fri fra skolen. Dette kommer av at påske og vinterferien er slått sammen. Vi skulle egentlig reist på "hytta" i dag, men siden influensaen har herjet så lenge i min stakkars kropp, så utsatte jeg det til i (alle fall) morgen.
Må få unna noe husarbeid før vi drar. Dette med å få huset i orden før jeg reiser bort, har jeg nok arvet etter min kjære mormor. Ble inprenta at alt måtte være på stell, i tillfelle hun ikke kom tilbake. (Ingen skittenklær, nyvaska hus og reint sengetøy på alle senger)
Har fått unna det meste, så det blir nok til at vi kjører i morgen. Gleder meg, det er så avslappende å være der, får strikka mye, lest litt og ikke minst vært mye sammen med ungene.
"Hytta" er ei campingvogn med spikertelt. Gleder meg til å prøve ut spikerteltet skikkelig. Fikk det i høst, så det blir vår første påsken i spikertelt. Har brukt vintertelt i tillegg til vogna ellers, men i fjor stakk stormen av med det før påske. Det gikk jo greit, selv om vi hadde uvær og snøen lava ned heile påska, men ikke en påske til uten ordentlig spikertelt. Så nå står det der, å venterpå å bli innvia skikkelig. Større vogn har vi også fått siden da.

Her er noen bilder fra fjordårets påske. Lillepia og lillegutt i fjæra. Man ser at vinden er sterk.

Her holder lillepia på å bli tatt av vinden. Bra at dadda og Eirik står bak. Vi hadde det veldig gøy.

Her er vi å ser på bølgene. Fikk noen reale dusjer og var ikke tørr i klærne akkurat.

Har tenkt å prøve meg på blogging fra mobilen i påsken, er spent på om jeg får det til.

Ingen kommentarer: