onsdag 5. mars 2008

Denne er litt dyp men sannheten er vel den:
Venner har vi alle bruk for, og gode venner tar man godt vare på.

Om ørefiker og vennskap

En historie forteller at to venner gikk i en ørken.
I løpet av turen begynte de å krangle, og den ene gav sin venn en lusing. Han følte seg såret, men uten å si noe, skrev han i sanden:
I DAG GAV MIN BESTE VENN MEG EN LUSING ..

De gikk videre til de fant en oase, og der badet de. Vennen som hadde fått seg en ørefik var nær ved å drukne, men ble reddet av sin venn. Da han hadde kommet seg, skrev han på en stein:
I DAG REDDET MIN BESTE VENN MITT LIV

Vennen som hadde gitt ham en ørefik og reddet ham fra drukning, spurte:
Da jeg slo deg, skrev du i sanden, og nå skriver du på enstein. Hvorfor det?

Han svarte:
Når noen gjør deg vondt, bør du skrive det i sanden, der tilgivelsensvind kan slette det. Men når noen gjør deg noe godtbør du gravere det i en stein der ingen kan slette det.

LÆR DEG Å SKRIVE DINE SÅR I SANDEN OG GRAVERE DIN LYKKE I STEIN!

Man sier det tar et minutt å møte et spesielt menneske,en time å sette pris på det, en dag å elske det, men et HELT liv å glemme det.

Ingen kommentarer: