mandag 4. april 2011

Vårt nye 4 bente familiemedlem:o))

Chaveni´s Sweets from the past "Tenley"


Født: 19/9-2010

Far:  Crouchers Xavier INT DK UCH
Mor:  Falleur's Segovia N UCH
Oppdretter: Brit Hoseth, Kennel Chaveni

Så et bilde av denne skjønne lille snuppa og hun fant veien til hjerte mitt med en gang. 20.januar ble det bestemt at hun skulle flytte til oss og onsdag 2.februar satte jeg og lillesnuppa oss i bilen for å kjøre den lange veien til Sandefjord for å hente henne hjem til oss. På veien overnattet vi hos min kjære søster m/fam. i Mo i Rana, torsdags morgen kjørte vi til Skogn der vi plukkent min mann, han gikk av båten der på fritur og så fortsatte videre til Sandefjord. Kom frem til Sandefjord i 2 tiden på natta. Fredag bar det nordover igjen og da kjørte vi til Buvik i Sør-Trøndelag der vi overnattet hos min bror og Morris. Lørdag morgen bar det avgårde igjen og  vi kjørte til min søster i Mo i Rane med kaffestopp på Trofors, der min onkel holder hus. Søndag tok vi fatt på siste etappe og vi var hjemme i 8-9 tia på kvelden. En lang og slitsomm tur med ikke de aller beste vinterveier men den var absolutt verd det:o))
Tenley slo seg til ro med oss med en gang. Ingen pistring og piping. Bare nyskjerrighet og glede. Overnatting i fremmede hus og møte med nye mennesker og dyr gikk som en lek. Hun er kjempetrygg og full av nuskjerrighet og valpeglede.
Tenley treffer Moses for første gang. Rolige, snille Moses tok alt med fatning og lot Tenley undersøke seg ferdig:o) De andre hundene tok imot Tenley uten noen problem. Hun ble straks inkludert i familien.
Fangkos hos far.


Ut på tur. Hun storkoser seg og er kjempenyskjerrig på de nye omgivelsene.
Undersøker alt og er høyt og lavt.

Tenley og Bamse.
Brit og Tenley i Sandefjord.

Tusen takk Brit for at Tenley ble vår. Er utrolig glad for det:o)))

1 kommentar:

Silje sin blogg sa...

Kjempe nydelig hund,) gratulerer med en ny bestevenn;)