tirsdag 30. desember 2008

Advents tiden, sammendrag

Har ikke hatt tid og overskudd til blogging på lenge, så jeg fant ut at jeg fikk lage et innlegg for adventstiden. Masse bilder og lite tekst.
JULEKAKEBAKING


Bakedag. Her baker vi pepperkaker og spekulasje eller hvite kakemenn som vi kaller det.
Basar på sykehjemmet!
Vi har vært på julebasar på Hadsel sykehjem og der stakk Lillepia som vanlig av med mange gevinster. Hun har en tendens til å gjøre det:-)



Huska på å ta bilde av disse tre. Hun vant 2 premier til.

Nydelige desembervær!



Se de fargene. Mørketid? Hva er det? Glemmer det når vi har sånne dager. Ingen plass er som Vesterålen når vi har det sånn som dette.

Julegaver som ble ferdige
Det ble ikke så mange som jeg hadde tenkt. Tiden strakk ikke til.





Glemte å ta bilde etter tovinga.

Blånisse-sett til lillepia
Før toving
Lua er strikka i dobbelt Tovegarn på p.5, kanten er strikka i Funny på p.3,5
Vottene er strikka i enkelt Tove på p.4, kanten på p.3


Etter toving.
Ei fin lita Blånisse-jente, ho blei fornøyd.

Julepyntlaging

Lillepia lager julepynt. Her er det snømenn som blir laget

Lapper til vennskapsteppet

Lapper fra Elin MK
Lapper fra NN
Lapper fra Anka

Lapper fra Bestemora

Mine sendte lapper. Kom skjevt ut med lappestrikkingen i høst, så det ble dessverre en voldsom forsinkelse på mange av lappene. Nå tror jeg at jeg skal være i rute med dem.





Garnkjøp til julegaver!






Tovegarn og Fritidsgarn




Julegran/gate tenning

27/11






Da julegata ble tent solgte 10kl. vafler, varm saft og kakebokser til inntekt for studieturen til våren. Kjempeflinke ungdommer, som står på for å skaffe seg penger til turen.

Ingen kommentarer: